Livet

Sådana vändningar detta liv kan ta.
Hur är det möjligt att en dag känna att livet är för bra för att vara sant och en annan inte riktigt förstå själva poängen. Livet är ofta fyllt med fantastiska toppar men dessa oväntade dalar blir ett sådant mörker. Ett mörker som tynger hela kroppen och själen och lämnar mig som ett stående frågetecken.
 
Idag förstår jag inte hur människor kan tro på en Gud.
Idag förstår jag inte hur man kan tycka att allt har en mening. 
Idag förstår jag inte varför livet ska sluta innan man levt färdigt det.
 
Undrar och hoppas att det kommer en dag då jag förstår innebörden av allt som sker. Den dagen är med all säkerhet inte idag.
 
Jag undrar om det finns någon slags rättvis fördelning på det här med lycka och smärta. Kan man finna tröst i att efter all tid av smärta kommer stor tid av lycka?
När mörkret är här finns det fortfarande mycket ljus men jag funderar, finns det en tid då dessa tråkiga ständiga besked slutar dyka upp och man kan leva endast i lycka?
 
Tänker som min syster: fan vad livet kan förvåna en...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hjärtat mitt, just nu har ni/vi fått ytterligare ett tufft besked. Svårt att hitta mening i det just i stunden. Din kärlek, din öppenhet, att du finns ger mening. Att vi har varandra o kommer varandra än närmare i svåra stunder ger utrymme för oss att visa sårbarhet, styrka, gemenskap o kärlek. Från den platsen växa o dela med oss. Lyssna till vad du behöver. Jag finns här för dig o er ❤

2013-07-18 @ 13:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: