Min nya kärlek: Prag

Utanför dörren är trafiken i stockning och bara några minuter bort är jag i centrum. Att samtidigt ha möjligheten att på andra hållet ha en kort promenad till parken, upp bland trädtopparna och med utsikt över hela Prag, är ofattbart. Utsikt över den glittrande staden med så mycket liv och färg samtidigt som jag är omgiven av grönska och frisk luft. Doften av natur, färgerna som avslöjar att hösten är kommen och temperaturen som fortfarande bjuder på sensommar.

Det är här kärleksparen hoppat upp på staketen och deras kyssar inte får mig att känna avund eller outhärdlig längtan efter min egen kärlek. Här existerar endast glädje gentemot sådan uttryckt kärlek.

Det är här jag ler mitt bredaste dummaste leende till en uteliggare på en bänk då han möter mig med ett sådant underbart ansiktsuttryck. Här känns det omöjligt att blicka ner i marken som så ofta annars känns som det naturliga.

Det är här turisterna, klungorna med asiater med systemkameror dinglandes på magen, inte stör mig.

Det är här jag möts av ett ungt lesbiskt par som ännu inte riktigt vågar gå hand i hand men som vågar möta min blick och besvara mitt leende.

Denna stad har jag redan hunnit bli kär i. Trots all hets, alla intryck, möten med nya människor, ny skola och en hel del studier är jag varje dag glad att befinna mig i denna stad. Varje dag får jag en påminnelse på ett eller annat sätt att jag befinner mig i denna vackra stad och hur lyckligt lottad jag är. Men det är först idag när jag tagit mig ut i naturen som jag för första gången har jag känt att inspirationen flödat. Den staden som jag blivit kär i, har fått mig att känna mig som hemma.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lina

Tårögd & rörd! Fy fan vad fint! Stolt över dig & vilken inspiration du ger !!! Otroligt fint skrivet oxå med fängslande meningar! Tack! & tack för att du väljer dig! Älskar dig!

2014-10-09 @ 19:06:49
Postat av: Jojjo

Så fint skrivit Sanna <3 Njut!!!! Underbart att läsa!!

2014-10-13 @ 18:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: